Artikel in VTTA: Samenhangend, doelgericht en in iedere onderwijspraktijk toepasbaar

De conceptkerndoelen digitale geletterdheid en burgerschap zijn opgeleverd in maart 2024. De wereld verandert, de mens verandert. Wat kinderen moeten kennen, kunnen en ervaren, verandert mee. Daarom wordt nu ook een samenhangend curriculum voor de leergebieden burgerschap en digitale geletterdheid ontwikkeld. Onlangs zijn de allereerste conceptkerndoelen van deze leergebieden aangeboden aan de demissionair minister Paul.

Mirjam Brand, NataĊĦa Grgurina en Luuk Kampman laten je weten wat de conceptkerndoelen betekenen voor de dagelijkse lespraktijk, hoe het proces verlopen is en wat de volgende stap is.

Lees hier het volledige artikel, dat gepubliceerd is in VTTA magazine.

blijf op de hoogte

Altijd als eerste op de hoogte van de laatste ontwikkelingen? Meld je dan aan voor onze automatische updates. Je ontvangt dan een mail als wij een nieuwsbericht plaatsen.

Aanmelden updates

* zijn verplicht
Leergebieden