Welkom op het platform actualisatie kerndoelen rekenen en wiskunde

Via dit platform blijf je op de hoogte van de actualisatie van de kerndoelen rekenen en wiskunde. De startnotitie is een van de documenten die het vertrekpunt markeren van de actualisatie.

Een team, bestaande uit leraren, vakinhoudelijke experts en curriculumexperts, zal het komende jaar werken aan de actualisatie. Zij doen dit onder leiding van een procesregisseur. De teamleden en de procesregisseur stellen zich graag aan je voor.

De komende jaren delen we op dit webplatform de vorderingen in het proces en bredere ontwikkelingen die daarvoor relevant zijn.

Animatie actualisatie kerndoelen

Updates van het leergebied

Blog: Iedereen doet ertoe

Blog: Iedereen doet ertoe

Met welke vragen houden de teamleden zich bezig tijdens hun werksessies? Hoe werkt het team met elkaar samen? Martijn Schouw, teamlid en leraar Onderwijsroute 10-14, schreef hier een blog over.

Lees verder
Naar heldere, eigentijdse kerndoelen voor rekenen en wiskunde

Naar heldere, eigentijdse kerndoelen voor rekenen en wiskunde

Rekenen en wiskunde is toe aan geactualiseerde kerndoelen. Daar werkt een team van leraren en vakexperts hard aan. In dit interview lees je over hoe het team samenwerkt met de advieskring.

Lees verder
Bekijk alle updates

waar staan we nu?

fase 1: actualiseren kerndoelen
fase 2: beproeven conceptkerndoelen
assets/illustrations/fase

Fase 1 : In uitvoering

actualisatie kerndoelen
Ieder team doorloopt vijf stappen om te komen tot actuele conceptkerndoelen per leergebied en een advies voor de bruikbaarheid van het Referentiekader Taal en Rekenen. Wil je meer informatie over fase 1: actualisatie? Klik dan hieronder op Lees verder.
Lees verder

Fase 2

beproeven kwaliteit
Na het ontwikkelen van de conceptkerndoelen voor het leergebied rekenen en wiskunde, worden deze getoetst op bruikbaarheid in de praktijk.
Lees verder
fase 1 : actualiseren kerndoelen
actualisatie kerndoelen
Ieder team doorloopt vijf stappen om te komen tot actuele conceptkerndoelen per leergebied en een advies voor de bruikbaarheid van het Referentiekader Taal en Rekenen. Wil je meer informatie over fase 1: actualisatie? Klik dan hieronder op Lees verder.
Lees verder
fase 2 : beproeven conceptkerndoelen
beproeven kwaliteit
Na het ontwikkelen van de conceptkerndoelen voor het leergebied rekenen en wiskunde, worden deze getoetst op bruikbaarheid in de praktijk.
Lees verder

veelgestelde vragen

bekijk alle vragen

blijf op de hoogte

Altijd als eerste op de hoogte van de laatste ontwikkelingen? Meld je dan aan voor onze automatische updates. Je ontvangt dan een mail als wij een nieuwsbericht plaatsen.

Subscribe

* indicates required
Leergebieden