Team kerndoelen rekenen en wiskunde

Voor de actualisatie van de kerndoelen rekenen en wiskunde is een team samengesteld.

Dit team bestaat uit een procesregisseur, leraren, vakinhoudelijke experts en curriculumexperts:

  • De procesregisseur begeleidt het team en het proces om te komen tot conceptkerndoelen. Het is belangrijk dat verschillende belangen en perspectieven worden gehoord en worden meegenomen in deze actualisatie.
  • Leraren komen uit het primair en onderbouw voortgezet onderwijs onderwijs. Zij zijn essentiële deelnemers van het team, omdat ze dagelijks werken in de onderwijspraktijk. Op die manier dragen we er zorg voor dat kerndoelen bruikbare doelen worden voor leraren.
  • Vakexperts primair en onderbouw voortgezet onderwijs zijn betrokken vanwege hun kennis over het leergebied. Zij zijn lerarenopleider, vakdidacticus of wetenschapper en brengen kennis over de uitvoering van het leergebied in de praktijk en (praktijkgericht) onderzoek.
  • De curriculumexperts hebben curriculaire en vakinhoudelijke expertise en zijn verantwoordelijk voor het schrijven van de conceptkerndoelen.
Marieke van Ravenhorst
Marieke van Ravenhorst

Leraar po

Marieke Los
Marieke Los

Leraar po

Henk Koll
Henk Koll

Leraar po

Marjolijn Bakir
Marjolijn Bakir

Leraar po

Ronald Keijzer
Ronald Keijzer

Vakexpert po

Marjolein Kool
Marjolein Kool

Vakexperts po

Hugo Mulder
Hugo Mulder

Leraar vo

Jon Keun
Jon Keun

Leraar vo

Martijn Schouw
Martijn Schouw

Leraar vo

Janneke van der Leest
Janneke van der Leest

Leraar vo

Trudy van der Kolk-den Heijer
Trudy van der Kolk-den Heijer

Vakexpert vo

Madeleine Vliegenthart
Madeleine Vliegenthart

Vakexpert vo

Marc van Zanten
Marc van Zanten

Curriculumexpert

Victor Schmidt
Victor Schmidt

Curriculumexpert

Ton Roelofs
Ton Roelofs

Procesregisseur

Fotografie: Barbra Verbij