Leergebied digitale geletterdheid: "In vier stappen naar conceptkerndoelen."

Redactie Geplaatst op 12 juni 2023 Interview Digitale geletterdheid

“De actuele kerndoelen zorgen er straks voor dat leerlingen in heel Nederland niet alleen passieve ontvangers zijn van steeds meer digitale processen en producten, maar ook actief en creatief deelnemen aan de samenleving. Hier gaan ze veel profijt van hebben’’, aldus Maartje Couck, teamlid digitale geletterdheid en leraar vo.


Samen met Hanneke Oosting (procesregisseur team digitale geletterdheid) en Iris van der Heijden (lid van advieskring en adviseur digitale geletterdheid bij de Koninklijke Bibliotheek) praat ze je bij over de actualisatie van de kerndoelen. Lees hieronder het hele interview en bekijk de video om kennis te maken met Hanneke, Maartje en Iris.



Download hier het hele artikel: Leergebied digitale geletterdheid: "In vier stappen naar conceptkerndoelen."


blijf op de hoogte

Altijd als eerste op de hoogte van de laatste ontwikkelingen? Meld je dan aan voor onze automatische updates. Je ontvangt dan een mail als wij een nieuwsbericht plaatsen.

Aanmelden updates

* zijn verplicht
Leergebieden