team actualisatie kerndoelen digitale geletterdheid

Voor de actualisatie van de kerndoelen digitale geletterdheid is een team samengesteld.

Dit team bestaat uit een procesregisseur, leraren, vakinhoudelijke experts en curriculumexperts:

  • De procesregisseur begeleidt het team en het proces om te komen tot conceptkerndoelen. Het is belangrijk dat verschillende belangen en perspectieven worden gehoord en worden meegenomen in deze actualisatie.
  • Leraren komen uit het primair en onderbouw voortgezet onderwijs onderwijs. Zij zijn essentiële deelnemers van het team, omdat ze dagelijks werken in de onderwijspraktijk. Op die manier dragen we er zorg voor dat kerndoelen bruikbare doelen worden voor leraren.
  • Vakexperts primair en onderbouw voortgezet onderwijs zijn betrokken vanwege hun kennis over het leergebied. Zij zijn lerarenopleider, vakdidacticus of wetenschapper en brengen kennis over de uitvoering van het leergebied in de praktijk en (praktijkgericht) onderzoek.
  • De curriculumexperts hebben curriculaire en vakinhoudelijke expertise en zijn verantwoordelijk voor het schrijven van de conceptkerndoelen.


Fotografie: Barbra Verbij

Eline Bezem-van Breugel
Eline Bezem-van Breugel

Leraar po

Els Goedhart-de Vos
Els Goedhart-de Vos

Leraar po

Sanne van der Velden
Sanne van der Velden

Leraar po

Moniek Engeltjes
Moniek Engeltjes

Leraar po

Marloes Nieuweboer
Marloes Nieuweboer

Leraar po

Maartje Couck
Maartje Couck

Leraar vo

Dick Bijl
Dick Bijl

Leraar vo

Lydwin van Rooyen
Lydwin van Rooyen

Leraar vo

Gerard Dümmer
Gerard Dümmer

Vakexpert

Milena Spaan
Milena Spaan

Vakexpert

Felienne Hermans
Felienne Hermans

Vakexpert

Anika Embrechts
Anika Embrechts

Vakexpert

Jos Spronk
Jos Spronk

Curriculumexpert

Nataša Grgurina
Nataša Grgurina

Curriculumexpert

Hanneke Oosting
Hanneke Oosting

Procesregisseur