Maartje Couck
Leraar vo
A new second form of digital divide has been identified: the one existing between those who have the right competencies to benefit from computer use, and those who do not. These competencies and skills are closely linked to the economic, cultural and social capital of the student.'
Deze quote geeft aan dat digitale geletterdheid geen nieuw thema is, maar noodzakelijk blijkt en blijft om een prachtig leven te kunnen leiden. In mijn baan als docent en sectieleider digitale vaardigheden draag ik mijn steentje bij om een goede leerlijn neer te zetten voor de leerlingen van het Da Vinci College Kagerstraat in Leiden. Verder ben ik werkzaam als projectleider voor de hele scholengroep Leonardo Da Vinci om digitale geletterdheid een structurele plaats te geven in ons onderwijs.
Met mijn aanmelding voor het team van de kerndoelen digitale geletterdheid probeer ik deze kennis ook verder uit te dragen naar het gehele onderwijs. Het is mijn doel om de kerndoelen zo duidelijk en toekomstgericht mogelijk te maken, zodat leraren en scholen er met vertrouwen mee aan de slag kunnen. Samen verbeteren we zo het economisch, cultureel en sociaal kapitaal van onze leerlingen.